Maria Aarnilinna

Kuntavaalikampanjan visuaalinen ilme

Ehdokkaan toiveet kampanjailmeeseen olivat päävärit vihreä ja pinkki, sekä helposti lähestyttävyys. Suurelle yleisölle tuntemattoman ehdokkaan kampanjan tavoitteena oli jättää äänestäjille nimi ja kasvot mieleen, sekä tuoda esiin ehdokkaan asiantuntijuutta kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle alueiden erityispiirteet huomioden. Suunnittelin ja toteutin ilmeen, joka tukee näitä tavoitteita, on huomiota herättävä, tunnistettava, leikkisä mutta asiallinen. Suunnittelun lähtökohtana oli myös elementtien helppokäyttöisyys ehdokkaan ja kampanjatiimin itse toteuttamassaan viestinnässä ja markkinoinnissa eri kanavissa.

Kampanja pääsi tavoitteisiinsa ja Aarnilinna sai ensikertalaiseksi hienon tuloksen kuntavaaleissa äänien jakautuessa eri äänestysalueille ympäri Helsinkiä.

Katso myös: Sanoma Media / Aallon Group